Największa zmiana polega na wprowadzeniu pięciu nowych guzików w formie emotikonów. Są to „Love,” „Haha,” „Wow,” „Sad,” i „Angry”. Facebook nazywa je Reakcjami (ang. Reactions) i są już wprowadzone globalnie w aplikacji mobilnej i na stronach Facebooka.
Reakcje są rozwinięciem guzika „Like”. Zostały stworzone po to, aby pomóc 1,44 miliarda użytkownikom okazać empatię w sytuacjach kiedy „Like” nie do końca odpowiadał uczuciu, które się wiązało z danym postem.
„Ludzie na Facebook’u dzielą się różnymi rzeczami” mówi Sammi Krug, Facebook Reactions product manager. „Te rzeczy są często związane ze szczęściem. Czasem ze smutkiem. Czasem są prowokujące. Są też rzeczy, które ludzi złoszczą.”
Facebook stworzył zespół Reactions rok temu pod kierownictwem CEO Mark’a Zuckerberga oraz szefa produktów Chris’a Coxa. „Od dawna słyszymy od ludzi, że nie mają odpowiedniego sposobu na przekazanie w sposób autentyczny swoich odczuć” mówi Krug.
Jak korzystać z nowych Reakcji?
Aby skorzystać z nowych funkcjonalności kliknij i przytrzymaj guzik „Like” przy postach, video albo zdjęciach. Facebook świadomie nie dodał funkcji „Nie lubię”. Było to rozważane, ale zespół wspólnie uznał, że chce dać możliwość przedstawiania gamy emocji od podekscytowania do smutku.
Facebook testował Reakcje przez ostatnie kilka miesięcy w Hiszpanii, Irlandii, Chile, Portugalii, na Filipinach, Japonii i Kolumbii. Było to konsultowane z ekspertami w zakresie emocji, badane wśród użytkowników poprzez ankiety i obserwowane ich wykorzystanie wśród użytkowników.
Dlatego szósty emotikon o nazwie „Yay” się nie przyjął i nie został wdrożony globalnie. Był niejasny dla użytkowników z różnych kultur. Krug mówi, że póki co najchętniej wykorzystywaną Reakcję jest Love.
Jak Wam się podobają nowe emotikony?
źródło: TechInsider