Jedna z amerykańskich agencji marketingowych Stone Temple Consulting przeprowadziła badania wpływu RankBrain na jakość wyszukiwania.
Różnice w wyszukiwaniu w google
Jednym z ciekawych przykładów było porównanie wyników wyszukiwania z lipca 2015 i stycznia 2016 na frazę „why are pdfs so weak” – czyli frazę której sens polega na tym, czemu pliki w formacie pdf są słabe pod względem bezpieczeństwa.
Wyniki poniżej.
Widać dużą różnicę. Po lewej, stary algorytm zupełnie nie zrozumiał o co nam chodzi. Jako pierwszy wynik przedstawił nam plik w formacie pdf, dotyczący inwazji na Irak, która była „so weak”. Po prawej, RankBrain zrozumiał, że jest to pełna logiczna fraza, a „weak” odnosi się do słabości pod względem technologicznym i przedstawił nam zdecydowanie lepszy wynik.
Agencja, która przeprowadziła badania, stwierdziła że 54,6% wyników dostarczonych przez RankBrain zostały poprawione. RankBrain dostarcza również oprócz wyników w formie tekstowej, nowe formy graficzne. Możemy je zobaczyć wpisując np. jak jest liczba ludności w Polsce.
RankBrain wpływ na pozycjonowanie
RankBrain ma obecnie niewielki wpływ na SEO. Poprawił póki co jakość wyszukiwania, dostarczając odpowiednie strony na dane frazy. Promując swoją stronę warto jest używać wielu słów kluczowych i zapytań w języku naturalnym. RankBrain umocnił tylko firmę Google w przeświadczeniu, że jest to dobry kierunek rozwoju.